ایجاد کریدورهای بین المللی جدید یکی ازسیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم اختتامیه بهره برداری از 6 طرح بندری – صنعتی – تجاری و گردشگری در منطقه آزاد انزلی گفت: ایجاد کریدورهای بین المللی جدید یکی ازسیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی است(در ادامه)

به گزارش خبرگزار ی (borna) گیلان وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم اختتامیه بهره برداری از 6 طرح بندری – صنعتی – تجاری و گردشگری در منطقه آزاد انزلی گفت: بیشترین تمرکز وزارت راه و شهرسازی ایجاد کریدورهای بین المللی حمل و نقل ترکیبی است و در این راه از سرمایه گذاران حمایت و استقبال می کنیم(در ادامه)

آخوندی با اشاره به اینکه توسعه بنادر و دریانوردی یکی از مولفه های توسعه است افزود: گیلان به دلیل داشتن بندرانزلی به عنوان بزرگترین و فعال ترین بندر شمال کشور، بندر جدید التاسیس کاسپین و بندر آستارا از مزیت های نسبی در حوزه صادرات و ترانزیت کالا و همچنین گردشگری برخوردار است(در ادامه)

وی به اهمیت افزایش تعامل و هم افزایی بین بنادر انزلی و کاسپین اشاره کرد و گفت: هم افزایی این 2 بندر نقش کلیدی در افزایش مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به صورت کالاهای کانتینری، فله ای خشک و فله ای مایع دارد و موجبات رضایت بیشتر تجار را فراهم می کند(در ادامه)

وزیر راه و شهرسازی ایجاد توازن در حجم مبادلات ایران با کشورهای دریای خزر، توسعه اقتصاد دریا محور و گردشگری دریایی ، افزایش توان عملیات تجسس و مقابله با آلودگی های نفتی ، توسعه ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب ، ایجاد کریدور حمل و نقل ترکیبی با اتصال راه آهن قزوین – رشت به منطقه آزاد انزلی و در مرحله بعد رشت – بندر آستارا، حمایت از صادر کنندگان و تجار منطقه شمال کشور، ایجاد زیر ساخت های صادرات کالا های کشورهای آسیای میانه – حاشیه خزر – ترکیه – عراق – امارات متحده عربی – هندوستان – عمان و افغانستان، اقتصادی کردن سرمایه گذاری در بندرها به دلیل نزدیکی به ذخایر نفت و گاز خزر و بازارهای 200 میلیونی آسیای میانه و همچنین توسعه گردشگری به دلیل داشتن زیست بوم کوه – جنگل – دریا را از دیگر مزایای افزایش تعامل و هم افزایی بین بندر انزلی و بندر کاسپین و در ادامه بندر آستارا و چمخاله عنوان کرد.

منبع : borna